Hämeen virkistysalueyhdistys

Luontohyvinvointi – luonnon merkitys ihmisen terveydelle ja hyvinvoinnille

Webinaari kaikista hyvinvoinnista kiinnostuneille

Nykyajan kiireisessä ja teknologiapainotteisessa maailmassa luonnon rauhoittava vaikutus on arvokkaampi kuin koskaan. Tule mukaan oppimaan, kuinka luonto voi edistää fyysistä ja henkistä terveyttä sekä parantaa elämänlaatua 🌱

Ohjelma: Miten luonnossa vietetty aika voi vaikuttaa stressin lievittämiseen, mielialan kohentamiseen ja yleisen hyvinvoinnin parantamiseen? Webinaarin ensimmäisenä puhujana kuulemme Hämeen ammattikorkeakoulun tutkija-yliopettaja Paula Hakalaa, joka kertoo tutkimustietoa luonnon hyvinvointivaikutuksista.

Luontovalmentaja ja eräopas Tarja Jaakkola tuo esille käytännön kokemuksia siitä, minkälaisia muutoksia hän on nähnyt luonnossa olon seurauksena. Hän kertoo konkreettisista esimerkeistä, kuinka luonnossa vietetty aika on vaikuttanut positiivisesti ihmisten arkeen, tuonut rauhaa, lisännyt energiatasoja ja auttanut saavuttamaan tasapainoisemman elämäntavan.

Kenelle: Webinaari on suunnattu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita luonnon hyvinvointivaikutuksista.

Webinaari järjestettiin 3.9.2024. Voit katsoa tallenteen Youtubesta tätä linkkiä klikkaamalla.

Webinaari oli osa Löydä luonto -hanketta, joka on saanut rahoitusta Hämeen liitolta.

Hämeen liiton logo

Vastaa kyselyyn Hämeen Ilvesreitistä

Tunnetko tai tiedätkö Hämeen Ilvesreitin? Auta meitä edistämään ja lisäämään tunnettavuutta Kanta-Hämeen maakunnalliselle retkeilyreitistölle vastaamalla kyselyyn. Halutessasi voit osallistua kyselyn lopussa olevaan arvontaan, josta voit voittaa Kupilka kuksan!

Kyselyyn pääset tästä : https://forms.office.com/e/h90riwjRbR

Kysely toteutetaan osana Kajaanin Ammattikorkeakoulun opinnäytetyötä yhdessä Hämeen Virkistysalueyhdistys ry:n kanssa.

Valmistelussa yritysryhmähanke luontomatkailuun

Hämeen Virkistysalueyhdistys haluaa lähteä valmistelemaan yritysryhmähanketta, jonka tarkoituksena on tukea Leader Linnaseudun alueella toimivien luontomatkailuyrittäjien palveluiden kehittämistä, markkinoinnin parantamista ja parempaa yhteistoimintaa. Huomio halutaan keskittää erityisesti luontomatkailutoimijoihin, koska he ovat virkistysalueyhdistyksen toiminnan ytimessä.

Hankkeen tarkoituksena olisi tukea Leader Linnaseudun alueella toimivien luontomatkailuyrittäjien palveluiden kehittämistä, markkinoinnin parantamista ja parempaa yhteistoimintaa. Yhdistys sai yritysryhmähankkeen valmisteluun EU:n maaseuturahoitusta Leader Linnaseudulta.

Linnaseutu logo
Euroopan unionin osarahoittama logo