Hämeen virkistysalueyhdistys

Häme by Cycle

Häme by Cycle -hanke vahvistaa Kanta-Hämeen maaseudun matkailuun liittyvän liiketoiminnan elinvoimaisuutta parantamalla yritysten mahdollisuuksia asiakastarpeita vastaavien pyörämatkailun tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen, luomalla uutta yhteistyötä pyörämatkailusta kiinnostuneiden toimijoiden välille sekä lisäämällä alueen pyörämatkailureittien ja -palvelujen näkyvyyttä.

Hankkeessa tuotetaan Kanta-Hämeen kiinnostavimpiin nähtävyyskohteisiin tukeutuva Häme by Cycle -runkoreitti sekä siihen liittyviä paikallisia päiväretkireittejä, edistetään Tervetuloa pyöräilijä -tunnuksen näkyväksi tekemistä ja käyttöönottoa, kehitetään pyörämatkailijoille räätälöityjä tuotteita ja palveluja ja tuotetaan pyörämatkailun näkyvyyttä lisääviä materiaaleja sekä toimintaa. Tämän lisäksi hanke nostaa vastuullisuuden näkökulmaa matkailussa. Sillä on myönteisiä vaikutuksia myös Kanta-Hämeen viihtyisyyteen asumisen ja vapaa-ajanvieton paikkana.

Hankkeen kohdealue on Kanta-Häme. Kohderyhmään kuuluvat maaseutualueen pk-yritykset. Asiakasnäkökulmasta hanke edistää sekä kotimaista että kansainvälistä matkailua.

Hankkeen toteuttavat yhteistyössä LAB-ammattikorkeakoulu ja Hämeen virkistysalueyhdistys. Hanke on saanut EU:n maaseuturahoitusta.

Hankeaika on 1.8.2024 – 31.12.2026.